Lasse Quvang Rasmussen

20-05-2014

Kandidat til Europa-parlamentet 2014

Hvorfor stiller jeg op?
Jeg ånder og lever for at føre socialdemokratisk politik, der skaber lige muligheder for alle. Det er en politisk
kamp, som vi socialdemokrater kæmper på alle platforme; ikke mindst i det europæiske samarbejde, hvor skellene mellem os og de borgerlige er helt tydelige. Jeg vil kæmpe for socialdemokratiske løsninger på vores fælles udfordringer, så vi sikrer en fair fordeling af ansvaret for krisen, for at alle ledige i Europa hurtigst mulig kommer i arbejde igen, og for at mennesker og miljø altid kommer før markedet.
Hvad er mine mærkesager?
Jeg vil gøre EU-politik til hverdagspolitik, fordi EU’s politik rent faktisk berører de fleste menneskers hverdag.
Mine mærkesager er derfor bekæmpelse af arbejdsløshed og især ungdomsarbejdsløsheden, hvor fornuftige investering og satsning på uddannelse skal få folk i arbejde og unge i uddannelse. Derudover er kampen mod social dumping helt central for mig. Vi skal indrette EU’s regler, så de passer til vores danske arbejdsmarked. Man skal kunne rejse og arbejde frit i EU, men man skal arbejde under de løn- og arbejdsvilkår, der gælder i det land, man arbejder i.

Alder: 24 ĂĄr
Baggrund: Statskundskabsstuderende ved Aarhus Universitet. Pt. i praktik hos Socialdemokraterne i Aarhus Kommune som kampagnemedarbejder.
Privat: Bor sammen med min kæreste i Aarhus.
Mailadresse: lassequvang@gmail.com
Facebook: facebook.com/lassequvang.dk